Οι σχέσεις μπορεί να φαίνονται δύσκολες στην προσχολική ηλικία, αλλά μπορείς να βοηθήσεις το παιδί σου να χτίσει ισχυρούς και υγιείς δεσμούς από την αρχή.
Πολλές φορές τυχαίνει τα μικρά παιδιά να «θυμώνουν» με άλλα παιδιά για το χειρισμό των παιχνιδιών, τον τρόπο που παίζεται ένα παιχνίδι, για την ιδιοκτησία του παιχνιδιού, ή για το ποιος έχει την καλύτερα ιδέα για την εξέλιξη ενός παιχνιδιού.
Οι προσχολικές φιλίες έχουν συχνά περισσότερο δράμα από μια τηλεοπτική εκπομπή. Τα περισσότερα παιδιά ηλικίας 3 και 4 ετών ενδιαφέρονται να έχουν φίλους, αλλά εξακολουθούν να αγωνίζονται για να κάνουν, αλλά και να είναι καλοί φίλοι.
Τη μία στιγμή ανακοινώνουν: «Είσαι ο καλύτερος μου φίλος!» και το επόμενο λεπτό το μετανιώνουν.
Πώς θα ενθαρρύνεις το παιδί να κάνει πραγματικές φιλίες;
Συζήτησε γύρω από τα συναισθήματα
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν να φροντίσουν έναν φίλο. Έρευνες έδειξαν ότι όταν οι γονείς συζητούν τα συναισθήματα, καθώς αυτά εμφανίζονται στην πραγματική ζωή ή σε βιβλία και ταινίες, τα παιδιά γίνονται καλύτερα στο να κατανοούν την άποψη κάποιου άλλου. Αυτός ο τύπος προοπτικής είναι ένα θεμέλιο για τη φιλία.
Π.χ. μπορείς να ρωτήσεις το παιδί σου αν νιώθει ευτυχισμένο και χαρούμενο που μοιράστηκε τους μαρκαδόρους του με ένα συγκεκριμένο φίλο.
Είναι σημαντικό να νιώθεις καλά, προσφέροντας ή όταν κάποιος μοιράζεται κάτι δικό του μαζί σου.
Κανόνισε συναντήσεις με ένα συγκεκριμένο φίλο του παιδιού σου
Το παιδί παίζει πιο εύκολα με ένα μόνο παιδί. Αυτή είναι η εποχή κατά την οποία το «προσποιούμενο» παιχνίδι ξεκινάει και οι φίλοι μπορούν να δουλέψουν μαζί για να παίξουν φανταστικές καταστάσεις. Μπορούν να διασκεδάσουν, πολεμώντας κακούς, να κάνουν τους γιατρούς ή οτιδήποτε άλλο.
Ένα playdate σύντομο κάθε τόσο, με μία έως δύο ώρες, είναι αρκετό.
Μάθε του πώς να είναι φιλικός/ή
Τα παιδιά έχουν την τάση να υποθέτουν ότι άλλα παιδιά σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο, οπότε όταν ένας φίλος δεν κάνει ακριβώς αυτό που θέλουν, μπορεί να αναστατωθούν και να φωνάξουν: «Δεν είσαι πλέον φίλος μου». Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν επίσης να αισθάνονται μπερδεμένα, όταν προσπαθούν να συντονίσουν το παιχνίδι με περισσότερα από ένα άτομα τη φορά.
Ενθάρρυνε το παιδί σου να χαιρετά τους φίλους του, να λέει παρακαλώ και ευχαριστώ και να μοιράζεται. Κι αν για κάποιο λόγο, έρθει η ρήξη ανάμεσά τους, μπορείς να προτείνεις: «Ας πάμε έξω για να παίξουμε!” ή να ρωτήσεις:
«Ποιος θα ήθελε ένα σνακ;».
Τα μικρά παιδιά είναι δύσκολο να δεχθούν ότι οι φίλοι τους δεν θέλουν απαραίτητα να κάνουν ακριβώς αυτό που θέλουν αυτά εκείνη την ώρα, αλλά ευτυχώς, τα συναισθήματα τους αλλάζουν εξαιρετικά γρήγορα.
Πάντα την επόμενη μέρα είναι έτοιμα και πρόθυμα να δουν τους φίλους τους και να παίξουν ξανά μαζί τους. Παιδιά είναι!
beasy.gr