Βιταμίνη D: Πόσο σημαντική είναι για τα παιδιά;

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για υγιή οστά και ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά είναι δύσκολο να γνωρίζουμε εάν το παιδί λαμβάνει επαρκείς ποσότητες, πόσο μάλλον γνωρίζοντας ότι πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού έχει έλλειψη αυτής.

Η βιταμίνη D έχει πολλά οφέλη τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες. Σχετίζεται με πιο δυνατά οστά, ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα, χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου τοκετού κ.α.

Δυνατά οστά

Το ασβέστιο είναι πιθανώς ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία όταν πρόκειται για την υγεία των οστών του παιδιού, αλλά υπάρχει και ένα εξίσου σημαντικό, και δεν είναι άλλο από την Βιταμίνη D. Στην πραγματικότητα, το σώμα μπορεί να απορροφήσει αυτό το απαραίτητο μεταλλικό στοιχείο μόνο όταν υπάρχει βιταμίνη D. Τα παιδιά χτίζουν γερά οστά σε όλη την παιδική και εφηβική τους ηλικία, επομένως η παράλληλη λήψη επαρκούς ποσότητας ασβεστίου και βιταμίνη D είναι κρίσιμη σε όλη αυτή την περίοδο ανάπτυξης.

Τρόποι για να αυξήσετε τα επίπεδα βιταμίνης D

Μέσω της διατροφής

Η βιταμίνη D δεν βρίσκεται σε πολλά τρόφιμα, αλλά μπορούμε να προσθέσουμε μικρές ποσότητες αυτής στη διατροφή μας συμπεριλαμβάνοντας λιπαρά ψάρια, αυγά και βούτυρο. Ορισμένα τρόφιμα είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, αλλά η ποιότητα της πρόσθετης ποσότητας ποικίλλει.

Μέσω της έκθεσης στον ήλιο

Προφανώς δεν θέλουμε τα παιδιά να καούν, αλλά είναι σημαντικό να εκθέτονται στον μεσημεριανό ήλιο, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, καθώς τότε οι ακτίνες UVB είναι πιο δυνατές. Ο ιδανικός χρόνος έκθεσης εξαρτάται από την τοποθεσία και το κλίμα, αλλά 30-60 λεπτά είναι καλός χρόνο τους πιο κρύους μήνες, ενώ το καλοκαίρι, 5-10 λεπτά είναι αρκετά!

Μέσω συμπληρωμάτων διατροφής

Υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου τα συμπληρώματα διατροφής μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμα, όπως σε παιδιά με προβλήματα υγείας, παιδιά που δεν εκτίθενται στο ήλιο ή που δεν λαμβάνουν αρκετή ποσότητα από την διατροφή τους. Είναι σημαντικό να βρείτε ένα υψηλής ποιότητας συμπλήρωμα Βιταμίνης D3, ενώ κατά γενικό κανόνα, 400-500iu την ημέρα είναι μια καλή δοσολογία για παιδιά μεταξύ 5-12 ετών. Για ένα υγιές παιδί, μια καλής ποιότητας πολυβιταμίνη που περιέχει βιταμίνη D μπορεί να είναι αρκετή. Ωστόσο, πρέπει να είστε προσεκτικοί κατά τη λήψη συμπληρωμάτων με βιταμίνη D, καθώς είναι λιποδιαλυτή, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα δεν μπορεί να την αποβάλλει εύκολα όταν είναι πάρα πολύ. Σε κάθε περίπτωση συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί θα λάβει την κατάλληλη ποσότητα.

govastileto.gr